lørdag 7. april 2012

Kjekt å ha.

I år bruker jeg påskedagene til å rydde på syrommet.Hvert år får vi en konteiner utenfor blokken vår. Der kan vi kaste alt vi vil bli kvitt. Her har jeg funnet en liten batteridrevet symaskin. Har nok aldri brukt den, men veldig kjekt å ha da.Prøvde å sette i nye batterier, men den virket ikke gitt. Er veldig i tvil om jeg virkelig skal kaste den eller ikke.:)))

Her har jeg funnet frem noen esker som jeg har tatt vare på siden 1979. Arvet den av en gammel nabo som visste at jeg holdt på med mye handarbeid.Det var tre store bøker masse blader med mønster pluss mange esker med diverse utstyr.Har kastet en del under veis , men dette er det siste som var igjen.
Vet ikke hva dette er, eller hva det skal brukes til. Men tror de orange brikkene er til brikkevev.
Det var også masse pappmaler i forskjellige størrelser og fasonger.De skal jeg ihvertfall få bruk for.
2 dukker med nydelig lintråd. Fint til frihåndsquilting.

3 kommentarer:

  1. Kjekt og ha ja....... regner med du finner litt forskjellig når du driver og rydder. Blir god plass til deg snart da regner jeg med.....
    Så lekker gardinkappen din ble - og flott med de hvite gardinene under. Ønsker deg en fortsatt fin påske og kos deg masse.
    Klem

    SvarSlett
  2. Det er spennende å rydde, utrolig hva som dukker opp!

    SvarSlett
  3. Hei! Det er kniplepinner i posen. De grønne er til grindvev eller båndvev. Den største skal lange tråder gjennom hull og mellomrom (renningen), og den minste er skyttelen som du bruker for å vakke tråd på og skyve tråden mellom renningstrådene fra grinda. Den lange trepinnen, er en håndtein til spinning;) De andre er til brikkevev, ja:)
    Jeg kjenner igjen tingene fra klubben "Alt om håndarbeide" fra 70-tallet. Håper du ikke har kastet tingene, for det du ikke kan, kan læres vet du;)

    SvarSlett